Welkom op mijn blog.

Nieuws maken, reageren op nieuws, een mening hebben over nieuws en deze in het openbaar ventileren is niet alleen meer voorbehouden aan hen die voorheen het nieuws ‘maakten’. Iedereen met een computer kan vandaag de dag zijn of haar mening ventileren, kenbaar maken. Kan zelfs zelf nieuws maken, al dan niet nep nieuws. Zo ook u en ik. Ik doe dat regelmatig en graag middels een blog, mijn mening geven. Vaak m.b.t. onderwijs gerelateerde onderwerpen, maar op mijn eigen site zal ik deze grenzen ook wel eens wat willen oprekken.

Reageert u vooral.

Indachtig mijn rapporten van de lagere school: Edwin kàn zijn mond niet houden !!

Nou, dat doe ik dan ook maar niet.

Foute boel!

Foute boel! Dat kopte D’66 kamerlid Paul van Meenen in op Twitter, het openbare riool van internet waar iedereen zijn/haar mening vrijelijk mag verkondigen. Ook ik, Paul van Meenen en meer mensen zoals hij en ik. En anderen… Eng Hij doelde hiermee niet op de kamerdebatten over onderwijs, leraren, lerarentekort die het onderwijs vooralsnog niet […]

Een steengoeie juf

  Eerlijk is eerlijk. Ik vond er wel wat van toen ‘topvrouw’ Merel van Vroonhoven aankondigde voor de klas te gaan staan. Er stonden namelijk al heel wat ‘topvrouwen’ voor de klas etc.etc.etc. En ik vind sowieso bijna overal wel wat van. Dat laatste is vooral mijn probleem… Gaandeweg de rit, toen duidelijk werd dat […]

Schooladvisering is een vak

Waar is Jeroen Dijsselbloem als je hem nodig hebt? Even uw geheugen opfrissen? De Commissie-Dijsselbloem was een parlementaire onderzoekscommissie over de onderwijsvernieuwingen in het voortgezet onderwijs in Nederland. Op basis van het onderzoek werden er een aantal conclusies getrokken. Ik pluk er een aantal uit. Die volgens mij 1 op 1 toepasbaar zijn op de in […]

Meningmoe

    Ik ben, indachtig Meestert! Mark van Rotterdam Meestert!, een beetje meningmoe. Nou, een beetje, een beetje boel eigenlijk. Moe van alles en iedereen die een mening heeft over onderwijs maar er nauwelijks verstand van heeft. Moe van alles en iedereen die nauwelijks verstand heeft van onderwijs maar er wel een mening over heeft. […]